بیــاتــاجوانمـــــ

بیــاتــاجوانمـــــ

دارد زماטּ آمـدنـت دیر مےشود
دارد جواטּ سینــہ زنت پیر مےشود


♥ مهــــــــــــــــــدے ♥ علیه‌السلام



الل‏هم عجل لولِیڪ الفرج
بحق زینب ڪبرے سلام‌الله‌علیها

روزشمار محرم عاشورا

✓کوک کن ساعت خویش...

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ب.ظ

  ک‌وک کن ساعتِ خویش!

اعتباری به خروسِ سحری، نیست دگر

دیر خوابیده و برخاسـتنـش دشـوار است

 

  کوک کن ساعتِ خویش!

که مـؤذّن، شبِ پیـش

دسته گل داده به آب

و در آغوش سحر رفته به خواب

 

  کوک کن ساعتِ خویش!

شاطری نیست در این شهرِ بزرگ

که سحر برخیزد

شاطران با مددِ آهن و جوشِ شیرین

دیر برمی خیزند

 

  کوک کن ساعتِ خویش!

که سحرگاه کسی

بقچه در زیر بغل،

راهیِ حمّامی نیست

که تو از لِخ لِخِ دمپایی و تک سرفه ی او برخیزی

 

  کوک کن ساعتِ خویش!

رفتگر مُرده و این کوچه دگر

خالی از خِش خِشِ جارویِ شبِ رفتگر است

 

  کوک کن ساعتِ خویش!

ماکیان ها همه مستِ خوابند

شهر هم . . .

خوابِ اینترنتیِ عصرِ اتم می بیند

 

  کوک کن ساعتِ خویش!

که در این شهر، دگر مستی نیست

که تو وقتِ سحر، آنگاه که از میکده برمی گردد

از صدای سخن و زمزمه ی زیرِ لبش برخیزی

 

کوک کن ساعتِ خویش!

اعتباری به خروسِ سحری نیست دگر

و در این شهر سحرخیزی نیست

 

ـو ـسحر ـنزدیک ـاست

اللهمـــــــــعجلــــــــلولیکــــــــالفرج

بحقــــــزینبــــــکبری


شعر از کیوان هاشمی

  • کنیز ملکه مدینه

نظرات  (۸)

  • ذره ای از تبار نسیان
  • خیلی عالــیـــــــــــــــــــ[گل]

    این هم تقدیم به شما:

    اگر چه نزد شما تشنه ی سخن بودم
    کسی که حرف دلش را نگفت من بودم
    دلم برای خودم تنگ می شود آری
    همیشه بی خبر از حال خویشتن بودم
    نشد جواب بگیرم سلام هایم را
    هر آنچه شیفته تر از پی شدن بودم
    چگونه شرح دهم عمق خستگی ها را ؟
    اشاره ای کنم انگار کوهکن بودم

    محمد علی بهمنی


    سلام بصیر
    بابت سلام نظامی ممنون
    صدای پوتین شما گوش شیطان را کر کرده!

    پاسخ:
    حسین خوشنویس :

    شانس اورده فقط کر کرده وگرنه می خواستیم گوشش رو با سرش زیر پوتین هایمان له کنیم که این کار را هم خواهیم کرد
    بنویسید " حرم " کور شود چشم حسود
    بنویسید سر آرند ملائک به سجود
    بنویسید که زیباست بدون گنبد
    بنویسید که زیباست شبیه مشهد
    سالیانی ست که با داغ بقیع میسوزیم
    فانی شعله ی عشقیم، جهان افروزیم
    مژده بر دیده که زائر شدنی خواهد بود
    مجلس هروله دایر شدنی خواهد بود
    عاقبت چشم عدو نیز خزان خواهد دید
    عوض آنچه به ما رفت گران خواهد دید
    بنویسید " بقیع " گریه به راه اندازید
    رخنه در سینه نمایید وَ آه اندازید
    قلمی دست بگیرید که تشریح کنید
    غزلی ساخته آن را پُرِ تلمیح کنید
     ب " یعنی که بسوزیم بر این غربت عشق"
    قاف " یعنی قسمی هست که بر تربت عشق"
    خوردم و غصه ی ایام گریبان گیرم شد
    و انگار همین بود همه قسمت عشق
    ی " یعنی یخ ما آب نشد تا امروز"
    پشت ابر است یگانه رخ آن طلعت عشق
    عین " عطریست که در بین فضا پیچیده"
    وه چه مستی دهد این تربت خوش نکهت عشق
    بنویسید که ما چشم به ره دوخته ایم
    جزو ذریّه ی کاشانه ی در سوخته ایم

    «توحید شالچیان ناظر »
     
    پسر ﺑﭽﻪ اﯼ 7 ﺳاله
    ﯾﻪ ﺭﻭﺯ که ﮐﺎﺭ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺪﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ
    ﻣﺎﻣﺎﻧﺶ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﺩﻭﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺣﯿﺎﻁ
    ﭘﺴﺮﮎ ﻫﻤﻮﻥ ﺟﻠﻮﯼ ﺩﺭ ﻭﺍﯾﺴﺘﺎﺩ
    ﻭ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﻧﺮﻓﺖ
    ﻣﺎﻣﺎﻧﺶ ﻫﻢ
    ﮐﺘﮑﺶ ﺯﺩ..
    ﺑﻌﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺗﻮ ﺧﻮﻧﻪ
    ﺑﺎ ﭼﺸﻤﺎﯼ ﭘﺮ ﺍﺷﮑﺶ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﺎﻧﺶ ﮔﻔﺖ:
    ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻦ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﻓﺮﺍﺭ ﮐﻨﻤ و برم تو کوچه ها..
    ﺗﻮ
    ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮﺕ ﻧﺒﻮﺩ...
    پاسخ:
    حسین خوشنویس :

    احسنت به شیری ک تو خوردی پسر
    خدا مرا
    هی ترک می دهد
    و من دوباره
    مصرف می کنم
    گناه را
    اری
    اعتیاد به گناه
    بدتر از اعتیاد
    به مواد مخدر است

  • یازده بار شمردیمو یکـ♥ـی باز کم است
  •     دلم آرام میشود وقتی به یاد تـــ♥ــوام
    وای بر من که اندکی از این نفسهارا در راه وبه یاد آقایم کشیده ام ،چگونه در چشمانش بنگرم در حالیکه اوست که در سجده های شبانه و سحر گاهش برای من اشک میریزد ومدام دعا میکند که بارالاها به خاطر من از گناهانش بگذر....

    شرمنده ام مولا ... ،بجای اینکه ما برای فرج شما که همان گشایش در کارها وامور خودمان است دست به دعا وتضرع و راز ونیاز برداریم تو برای بخشش گناهانمان دعا میکنی...

    بروزم ،یاعلی ع
    سلام بصیر
    فکر می کنید زیباترین سلام نظامی مربوط به کدام گروه است؟
    با زیباترین سلام نظامی به روز هستیم
    یا علی 
    پاسخ:
    حسین خوشنویس :


    عالی بود
    سلام نظامی ما رو هم بپذیرید
    تق
    این صدای خوردن کف پوتینم بود
    سلام سایتتــــــــون خیلی قشنگه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    folder98 facebook

    آپلود عکسکد تغییر تصویر پس زمینه